lördag 5 september 2009

Helg!

Äntligen helg! Började jobba heltid i tisdags så det har varit en omställning att vara på jobbet så många timmar och därmed borta från gullungen. Just nu sover hon och senare ska vi titta på slöjd på Gammlia tillsammans med hennes farmor. Blir nog trevligt hoppas jag! Själv är jag på väg att få nån typ av förkylning misstänker jag, känns som att jag har lite taggtråd i halsen...Matilda är också snorig. Tror inte det är svininfluensan, utan en vanlig hederlig höstförkylning.

Fyndade vinterjackor på Carlings igår. De reade ut förra årets jackor för 199 spänn. Eftersom man inte direkt är någon modeslav funkar det ju lika bra med en svart jacka för 200 från förra året i stället för en ny svart jacka från i år för 1400. Två stycken blev det varav den ena har lila foder med skelett på... Underbart!

Fick veta i torsdags att jag ska resa bort med jobbet i november. Vi ska till Danmark och titta på olika typer av kulturhus och bibliotek. Blir intressant hoppas jag. Det är ett led i arbetet med "Staden mellan broarna". Får väl se vad det blir av alla stora planer till slut. Det kan ju bli ett rejält antiklimax på tisdag om Umeå inte blir Kulturhuvudstad 2014. Man får hålla tummarna antar jag!

Dags för lunch!
/Maria

Inga kommentarer: