tisdag 18 november 2008

Namnproblem

Tänk att det skulle vara så svårt att komma på ett namn till Pyret! Innan fredag måste vi ha bestämt oss och skickat in papprena till skatteverket. Ida eller Matilda är på tapeten just nu. Jag tycker att Saga och Mira är ganska bra också.

Har ägnat kvällen åt att sortera i min garderob. Har bestämt att jag istället för att lämna allt jag sorterar ut till Röda Korset kanske ska försöka sälja lite på Tradera. En del saker har jag knappt använt. Kanske kan man få in lite pengar att slösa på garn eller nåt annat kul. Sen sorterar jag ut kläder som jag tänker spara av rent nostalgiska skäl, t.ex. alla mina Rage against the machine tröjor och diverse partyklänningar. Kanske blir kul att plocka fram dem sen nån gång och visa Pyret!

Annars har det inte blivit mycket gjort idag. På förmiddagen låg vi i sängen och mådde dåligt, dvs jag mådde dåligt och Pyret sov. När vi var och handlade potatis till middagen passade jag på att hämta ut två paket på Posten. Äntligen har min brors födelsedagspresent kommit (han fyllde i september)! Förutom TV-serieboxen till brodern var det en skiva till Pappa, Mammas födelsedagspaket (TV-serien Örnen) och filmen Singles till undertecknad. Har inte sett den sedan grungeeran men jag minns att jag gillade den. Det andra paketet var till Daniel, han köper en massa Technic-Lego på Tradera och Ebay just nu. Det ska bli en legobyggare av dottern har han tänkt tror jag. Och det är ju bra, vi vill ju inte ha nån Barbiedocksmes!!

Nu ska jag pyjamasa dottern och göra fika. Har tänkt se programmet om In Flames på SVT 1.

Inga kommentarer: