tisdag 22 juni 2010

Semester

Andra dagen på semestern. Kan inte direkt säga att den riktiga semesterkänslan har infunnit sig än. Vet inte vad det kan bero på. Det halvdåliga vädret spelar nog in och det faktum att jag jobbat med lite fackliga uppdrag under dagen idag.

Daniel jobbar kväll i veckan, så det blir en hel del dötid. Finns miljoner saker att ta tag i här hemma. Sortera, städa, rensa ut. Jag ids inte göra nåt av det, tyvärr. Blir mest slötittande på TV och lite bokläsning. Tur att det är fotbolls-VM så man kan se nåt halvvettigt i alla fall. Att det går dåligt för Gli Azzurri är dock mindre bra. Ett minus med VM-sändningarna är dock att TV-serier (The Tudors och Nip/Tuck) som jag följer tar ett avbrott på grund av VM. Och ja jag vet, man kan ladda ner, men jag är dålig på att göra det. Som tur är går So You Think You Can Dance på onsdagar så där har man i alla fall något att se framemot förutom VM i TV-väg.

I morgon blir det kanske lunch med Johan (hoppas!) och fortsatt fackligt jobb. Sen ska jag ha semester på riktigt!

Inga kommentarer: